Alles voor je restaurant website, inclusief het reserveringssysteem

Als je een restaurant hebt, dan is het zaak dat je zaak goed loopt. Leuk woordgrapje, maar we menen het wel. Dit is belangrijk omdat er in de eerste instantie brood op de plank moet komen voor zowel jou als je medewerkers, maar ook gewoon omdat het je passie is en omdat het niet leuk is als er niemand komt. Het is derhalve belangrijke om ervoor te zorgen dat alles er goed uitziet, dat trekt klanten aan en stoot ze in ieder geval niet af. Een goede website is daarom ook van belang, het is als het ware een online visitekaartje. Als je nog geen website hebt, dan is deze blog heel handig. Ook als je een nieuwe website wil of wil controleren of je wel alles hebt staan dat nodig hebt, is deze blog voor jou geschikt. We halen onder andere het gebruik van een reserveringssysteem aan, maar daar blijft het niet bij. 

Reserveringssysteem

Dit is natuurlijk een beetje een inkoppertje van onze kant, maar een reserveringssysteem is wel degelijk belangrijk. Niemand wil meer een mail hoeven sturen om te reserveren, te bellen of langs te gaan. Nee, dat is wel een beetje verleden tijd. Er zijn allemaal handige tools die je kunt (laten) implementeren op je website om er zo voor te zorgen dat iemand kan reserveren op de gewenste datum, tijd en met een x aantal personen. Ook het aangeven van een bepaalde wens is belangrijk voor sommige mensen, dus biedt die mogelijkheid in je reserveringssysteem zeker aan. Daarnaast is het handig als het op een duidelijke plek staat. Het hoeft niet midden in het scherm te komen, maar mensen moeten het wel makkelijk kunnen vinden. 

Menukaart

Alvorens mensen gebruik willen maken van een reserveringssysteem, willen ze eerst natuurlijk weten of ze überhaupt een reservering willen maken. Hierbij zijn meerdere dingen belangrijk, maar voor de meeste mensen is de menukaart het allerbelangrijkste. Je moet daarom een duidelijk overzicht hebben met je menukaart of de verschillende menu’s. Ook is het handig dat je een menukaart in verschillende talen beschikbaar stelt, bijvoorbeeld Nederlands, Engels en Duits. Als je in een grote stad gevestigd bent kan het ook handig zijn om je menukaart in het Chinees beschikbaar te stellen. Tevens raden we je aan de prijzen er duidelijk bij te vermelden, dan schrikt niemand bij het krijgen van de rekening. 

Galerij

Ook raden we je aan om een galerij op je restaurant website te zetten. Een galerij is voor sommige mensen net zo belangrijk als de menukaart. Voordat ze het reserveringssysteem willen benutten, willen ze eerst eens zien hoe de sfeer is. Kijk naar de mooiste foto’s van je restaurant en de gerechten. Het is ook leuk om je personeel in actie te vertonen. De kok die de vlammen uit de pan laat rijzen met het grillen van een gerecht, een serveerster die lekkere cocktails brengt en de gastheer of gastvrouw die gasten warm ontvangt. Alles is belangrijk om de klanten te stimuleren gebruik te maken van dat reserveringssysteem.